sayangi selangor

sayangi selangor

Di sini lahirnya sebuah cinta...

Sabtu, 17 November 2012

2,000 ibu tunggal fail saman


Kira-kira 2,000 ibu tunggal dijangka memfailkan saman terhadap kerajaan Selangor bagi menuntut elaun ibu tunggal seperti dijanjikan dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12).

Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Selangor, Mortini Kasman, berkata pihaknya sudah melantik Tetuan Kamaruddin & Partners mewakili mereka untuk memfailkan saman itu di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Khamis ini.

Kita akan memperjuangkan apa yang sudah dijanjikan. Kerajaan Selangor di bawah Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim perlu menepati janji pada pilihan raya lalu untuk memberi elaun kepada ibu tunggal, katanya selepas majlis Sepetang Bersama Ibu Tunggal di Kolej Kemahiran Tinggi MARA Beranang, di sini, semalam.

Majlis dirasmikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih yang juga Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat, Datuk Johan Abdul Aziz.

Mortini yang juga Naib Presiden Persatuan Ibu Tunggal Malaysia, berkata pihaknya juga akan mengadakan satu demonstrasi 23 November ini di depan Bangunan SUK di Shah Alam bagi menuntut Khalid menunaikan janji manifesto pilihan raya umum lalu.

Sementara itu, Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom yang turut hadir pada majlis berkenaan, meminta balu tentera supaya turut serta dalam demonstrasi terbabit Jumaat ini bagi menuntut elaun ibu tunggal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan