sayangi selangor

sayangi selangor

Di sini lahirnya sebuah cinta...

Isnin, 25 Jun 2012

Satu Malaysia Sudah Tahu, Mengapa PKR Selangor Perlu Menipu?...


Agak seronok melihat “drama” yang “diwayang”kan oleh Pakatan Haram Selangor yang melibatkan di antara kem Menteri Besar, Khalid Ibrahim, dengan kem “kekasih gelap” Anwar, Azmin Ali, yang membabitkan dua orang balaci mereka.
Dari kem Azmin, dikisahkan dengan perletakan jawatan secara tiba-tiba oleh Rafizi Ramli sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.
Manakala di kem Khalid pula, Setiausaha Politiknya, Faekah Husin pula diserang habis-habisan oleh geng-geng Azmin dan dipaksa untuk melepaskan jawatannya serta merta, mengikut jejak langkah Rafizi Ramli.
Khalid Ibrahim semalam mengeluarkan kenyataan mempertahankan Faekah dan menegaskan bahawa Faekah yang dipercayai masih lagi “anak dara” itu tidak melakukan sebarang kesalahan.
Dalam masa yang sama, Azmin pula mengeluarkan kenyataan bahawa PKR Selangor tidak bergolak dan menafikan pergaduhannya dengan Khalid Ibrahim serta konco-konconya.
Tapi, tiba-tiba muncul pula Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimie Shafie, yang sebelum ini lebih dikenali sebagai “raja pasir Selangor” membuat sidang akhbar mengecam Faekah dan menuntuk agar “anak dara” itu meletak jawatan atau digantung tugas.
Begitulah kira-kiranya “drama swasta” yang dilakonkan oleh PKR Selangor menjelang PRU ke-13 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Hebat bukan? Harapnya Yusuf Haslam beri perhatian kepada bakat-bakat terpendam ini untuk membintangi filemnya pada masa akan datang…
Saya tidak pasti, mengapa PKR Selangor, khususnya Azmin, tetap enggan mengaku bahawa PKR Selangor sedang teruk dilanda krisis yang besar. Azmin dan PKR nak sembunyikan dari siapa?
Kalau nak sembunyikan dari ahli-ahli atau pemimpin PKR Selangor, mereka sendiri tahu dan terlibat dalam pergaduhan Azmin – Khalid ini. Malah, rakyat Selangor yang bukan PKR pun tahu tentang krisis antara Azmin dan Khalid.
Kalau nak sembunyikan dari rakyat yang berada jauh dari Selangor, rasanya perkara ini bukan lagi rahsia pada mereka. Hampir seluruh negara tahu tentang pergaduhan antara kem Azmin dan kem Khalid Ibrahim.
Bukannya rakyat tak tahu bahawa Azmin disokong kuat oleh Anwar dan kem Azmin dibarisi oleh golongan seperti Rafizi Ramli, Shuhaimie Shafie dan mereka-mereka yang mendapat “durian runtuh” dari Anwar…
Manakala Khalid Ibrahim pula adalah dari kem Kak Wan Azizah, yang turut disokong oleh Nurul Izzah dan golongan yang simpati kepada isteri Anwar itu. Itu bukan lagi rahsia. Semua orang yang mengikuti perkembangan politik tahu mengenainya.
Jadi, mengapa perlu menafikan pergolakan PKR Selangor? Mengapa perlu berbohong tentang sesuatu yang semua orang tahu?
Sebenarnya, banyak penyelewengan yang berlaku di dalam pentadbiran Khalid Ibrahim. Dikhabarkan bahawa pendedahan mengenai penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa oleh Faekah sebenarnya didalangi oleh orang-orang Azmin.
Ini bukan pertama kali. Sebelum ini Khalid Ibrahim pernah dikaitkan dengan skandal penyelewengan kontrak mewah yang bernilai berbilion ringgit yang diberikan kepada Lim Kim Hong, yang didakwa salah seorang kroninya.
Khabarnya, pendedahan itu juga berpunca dari pembocoran maklumat dari kem Azmin.
Tapi, bagaimana pula dengan kem Azmin? Khabarnya ada penyelewengan di dalam pejabat Penasihat Ekonomi RM1, benarkah?
Jika tidak, mengapa pula Rafizi secara tiba-tiba meletakkan jawatan sebagai CEO di pejabat itu dan memberikan alasan bodoh sebagai justifikasi perletakan jawatan itu?
Takkanlah Khalid Ibrahim dan kemnya hanya mahu duduk dan biar saja? Tak mahu dedahkan pada rakyat tentang Azmin dan kroni-kroninya, kah? Atau Kak Wan dan Khalid takut pada Azmin?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan